fbpx
Insulinska rezistencija

U današnje vreme se pojavilo pregršt bolesti modernog čoveka. Usled nekvalitetnog življenja, odnosno usled previše stresa, loše ishrane, premalo ili nimalo fizičke aktivnosti, organizam svakoga od nas je potencijalno tle za insulinsku rezistenciju, dijabetes, povišen holesterol i trigliceride. Prečesto ne obraćamo pažnju šta to zapravo unosimo u organizam i nemamo pojma o tome kakve sve posledice to može da ostavi na naše zdravlje. Sreća je da se većina tih zdravstvenih problema zaista mogu rešiti uz pomoć adekvatne ishrane i fizičke aktivnosti.

Insulinska rezistencija je ćelijska otpornost na insulin, gde pankreas biva pod pritiskom i mora da proizvede više hormona insulina. Ona se takođe povezuje i sa masnom jetrom i arterosklerozom, odnosno, insulinska rezistencija prethodi ovim zdravstvenim problemima. Gojaznost može biti razlog njenog nastanka a može biti i posledica. Insulinska rezistencija može, ali ne mora da dovede do dijabetesa. Ukoliko ona postoji, pažljivim odabirom dijete i dovoljnom fizičkom aktivnošću možete uticati da se dijabetes ne pojavi.

Zdrava ishrana

Ishrana zasnovana na brzoj hrani, tortama, kolačima, gaziranim pićima, uz koje često ide i smanjena fizička aktivnost, dovodi do stvaranja velike količine glukoze u krvi. Ćelije pankreasa i proizvodnja insulina se u tom trenutku značajno povećavaju, a nakon toga se ćelije privikle na visok nivo insulina u krvi manje „otvaraju“ za isti nivo insulina i to dovodi do povećane količine glukoze u krvi. Na taj način i nastaje insulinska rezistencija, odnosno otpornost na insulin.

Simptomi insulinske rezistencije su :

– Gojaznost

– Teško mršavljenje, lako dobijanje kilograma

– Umor i pospanost, naročito nakon obroka

– Nemogućnost začeća

Na insulinsku rezistenciju se može uticati. Promenom ishrane, uvođenjem zdravih navika kao što je redovna fizička aktivnost, smanjujemo potrebu za insulinom, a zatim kao rezultat tog procesa, vraća se osetljivost ćelija na insulin. Neophodno je smanjiti slatkiše, grickalice, odnosno višestruko prerađene ugljene hidrate, životinjske masti i proizvode od žitarica. Redovna fizička aktivnost, naročito kardio treninzi, pomažu ćelijama da sagore insulin, posebno u mišićima.

Gojaznost - Simptom insulinske rezistencije

Osobe koje su rezistentne na insulin često imaju i višak kilograma, pa je neophodna promena ishrane i gubitak kilaže kako bi se zdravstveno stanje poboljšalo. Ono što vam Cake it easy tim može preporučiti je svakako ishrana bazirana na povrću, svežem ili smrznutom, voću, nemasnom mesu poput piletine i ćuretine, zdravim Omega 3 mastima, mlečnim proizvodima sa smanjenim procentom masnoće, integralnim žitaricama, uz uvođenje redovne fizičke aktivnosti.

Imajte na umu da ovo nije samo „držanje dijete“ zarad estetskog momenta, već potpuno nov životni stil koji će rezultovati odličnim zdravljem. Kao što ništa ne nastaje preko noći, insulinska rezistencija se može razviti a da čovek dugo vremena ni ne primeti da boluje od nje. Važno je da se, ukoliko se na nju sumnja, obave neophodne analize i u konsultaciji sa svojim lekarom pripremi adekvatan režim ishrane. Insulinska rezistencija je opasna jer se iz nje može razviti dijabetes, koji se mora tretirati medikamentima, ali menjanje životnih navika vam može pomoći da se nje oslobodite, a da se dijabetes nikada ni ne razvije.

Post na vodi je nešto što vam uveliko može pomoći u borbi protiv ove moderne bolesti, ali je takođe neophodna konsultacija sa lekarom. Kao što smo jednom već rekli, ono što je za nekoga lek, za drugoga može biti otrov, pa oprezno sa bilo kojom dijetom, naročito ako je restriktivna ili ako se fokusira na određenu grupu namirnica.

Kakve god zdravstvene tegobe imali, olakšavajuća okolnost jeste činjenica da sve to možete ublažiti ili potpuno eliminisati ako promenite svoje životne navike. Zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost su ultimatumi zdravog tela i duha. Potrudite se da svakoga dana poneku novu zdravu naviku uvedete u svoju rutinu, redovno obavljajte lekarske preglede i trudite se da budete odgovorni prema svom zdravlju – niko drugi to neće činiti za vas.

Započnite sa zdravom ishranom još danas!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Add Comment