fbpx
Bobičasto voće – Moćni vitamini u malom pakovanju

U proteklih nekoliko godina sve više imamo prilike da pročitamo tekstove na temu bobičastog voća, veliki broj poljoprivrednih gazdinstava je na tržište izbacio razne proizvode poput sokova, džemova ili vina od brusnice, aronije, borovnice, kupine…

Čini se kao da tek sada shvatamo važnost ovih neverovatnih namirnica i njihov lekovit učinak na ljudski organizam. Osim fantastičnih ukusa, ove voćke sa sobom donose zdravlje tela i duha, pogodne su za svaku dijetu i režim ishrane, a dugotrajnom konzumacijom mogu sprečiti nastajanje kancerogenih ćelija i tako vas zaštititi od bolesti.

Niska kalorijska, a visoka nutritivna vrednost je ono što bobičasto voće svrstava u kategoriju neophodnih za sve one osobe koje paze na svoju ishranu i žele da očuvaju dobro zdravlje.  U nastavku vam donosimo naš top 5 bobičastog voća za svakodnevnu konzumaciju.

Aronija

Ah, ta neverovatna aronija! Poreklo nosi iz Severne Amerike, dok se danas uzgaja širom sveta, a jedna od najpoznatijih je čuvena sibirska aronija. Mnogi je smatraju najzdravijim voćem na svetu, obzirom da na tako malu voćku dolazi pregršt zdravih sastojaka za telo.

Neverovatan nivo vitamina, minerala i dijetetskih vlakana, kao i flavonoida sa izuzetno niskom kalorijskom vrednošću (100g – 50kcal) čini ovu bobicu idealnim izborom za svaku dijetu i svaki režim ishrane. Vitamini A, E, C, gvožđe, mangan, beta karoten… Sve u jednoj maloj ukusnoj loptici!

Aronija je bobičasto voće koje poboljšava varenje pa je samim tim odlična za mršavljenje, sprečava nastanak kancerogenih ćelija, odlična je za krvnu sliku, imunitet a takođe se koristi za negu kože u vidu ulja ili kao dodatak kozmetičkim preparatima.

Dostupna je u svežem i smrznutom obliku, a takođe možete pronaći i razne proizvode na bazi aronije koji su izuzetno delotvorni.

Brusnica

Brusnica se uzgaja u krajevima sa hladnijom klimom i za rast joj je neophodno vlažno i kiselo tlo. Ovo bobičasto voće je moćni antioksidans koji sprečava slobodne radikale da uđu u ćelijsku strukturu i samim tim je fantastična prevencija svakog oblika raka, dok takođe ima antibakterijsko i antiinflamatorno dejstvo, što znači da svakodnevno konzumiranje brusnice može da spreči nastanak bolesti i da nadomesti manjak vitamina i minerala u organizmu.

Kao i aronija, bogata je vitaminima C, E, A, kalcijumom, kalijumom, magnezijumom i gvožđem. Pomaže kod infekcija mokraćnog sistema ako je konzumirate u vidu čaja, jača mikrobiološku floru creva i želuca, snižava nivo holesterola i šećera u krvi, a takođe se koristi za negu kose i kože.

Borovnica

Borovnica je najčešće samonikla biljka i raste na zemljištu koje je bogato silicijumom. Naše bake i deke su  koristile ovo bobičasto voće za jačanje krvi i imuniteta.

Može se pripremati čaj od lista i ploda, a takođe se mogu pripremati sokovi, džemovi, marmelade jer je ovo voće izuzetno zdravo čak i kada je procesuirano. Od borovnice se takođe mogu praviti oblozi za lečenje hemoroida, oteklina i opekotina. Sadrži spektar B vitamina kao i vitamine A, C, E, K, pantenonsku i folnu kiselinu, kalijum, cink, selen i mangan.

Za najbolji efekat možete je konzumirati svežu, kao užinu, ili kao svež dodatak ovsenoj kaši uz orašaste plodove.

Kupina

Kupina je takođe najčešće samonikla biljka, u Srbiji je ima gotovo svuda i dostupna je u najrazličitijim oblicima, od sveže, smrznute do prerađene. Divlja kupina je nešto sitnija od „obične“ i nju možete pronaći ako krenete u šetnju kroz prirodu jer rastu pored puteva i potoka u vidu grma.

Bogat su izvor vitamina C, bioflavonoida, gvožđa, kalcijuma, biljnih vlakana, antocijana. Kupine su moćan antioksidant, čiste crevnu floru, imaju antikancerogeno dejstvo, jačaju imunitet, umanjuju stvaranje lošeg holesterola i pomažu očuvanje kolagena koji je odgovoran za lepu i zategnutu kožu.

Kupina takođe reguliše krvni pritisak i pospešuje metabolizam, može se koristiti kao lek za upaljene krajnike, a dame je mogu koristiti u slučajevima neredovnih ciklusa radi regulacije istih.

Malina

Malina je izuzetno cenjeno bobičasto voće u svetu zbog svog neverovatnog ukusa ali i zbog nutritivnih svojstava koji je nesumnjivo stavljaju u vrh najkvalitetnijih namirnica. Osim što je preukusna i što bismo je radi ukusa svakako konzumirali, malina sa sobom donosi gomilu hranljivih nutrijenata koje naš organizam jedva čeka.

Malina ima fantastično dejstvo na krvne sudove i održavanje zdravog tkiva, potpomaže pravilan rad nervnog sistema, a takođe utiče i na probavu i održavanje zdrave crevne flore. Možete koristiti sam plod u ishrani, sok od maline za lečenje bolesti želuca i digestivnog trakta, dok listove možete konzumirati u vidu čaja koji se preporučuje u bolestima srca, alergijskih osipa na koži, a takođe i kod ženskog steriliteta.

Zbog niskog sadržaja ugljenih hidrata, malina je jedna od retkih voćki koja je pogodna i za dijabetičare, a istraživanja pokazuju da je efikasna i kod smanjenja šećera u krvi. Zbog svojih izuzetnih svojstava, mi je takođe koristimo u pripremi naših zdravih slatkiša, poput Proteinskih malina kuglica.

Svo bobičasto voće možete konzumirati u raznim oblicima – kao što smo već rekli na početku teksta, na tržištu je veliki broj prerađevina bobičastog voća u vidu sirupa, sokova, džemova, vina.

Ono što je uvek najbolja opcija jeste konzumacija svežih bobica kroz užine i obroke jer na taj način od prirode dobijate upravo ono što je htela da vam pruži, a to su zdravi nutrijenti koji se odmah apsorbuju u krvotok.

Dnevna doza ovih energetskih bombi je jedna šoljica, pa ih možete grickati između obroka, napraviti šejk uz dodatak niskokaloričnog jogurta i orašastih plodova, počastiti se našim zdravim poslasticama na bazi maline, a takođe možete dati sebi oduška i na sveže pripremljene palačinke namazati džem spravljen od ovih neverovatnih voćkica.

Ukoliko imate problema sa kožom, možete koristiti ulja ovih voćki kao tretman, rezultati će vas oduševiti. Bilo kako bilo, potrudite se da uvrstite bobice na svoj svakodnevni meni i veoma brzo ćete primetiti poboljšanje stanja celokupnog organizma – mi iz Cake it easy-ja smo već primenili i primetili.

Autor: Andrea Janković

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Add Comment

Potrebna Vam je pomoć? Pošaljite nam poruku