fbpx
Svakodnevna šetnja kao zdrava navika

Kada je trošenje kalorija u pitanju, uvek važi ono staro pravilo : ono što pojedeš, potroši, i nećeš se gojiti. To bi u praksi trebalo da znači da se možemo i jako loše hraniti i trenirati i da nećemo doći u situaciju da ne možemo da uđemo u pantalone od prošlog proleća. Ali ta nezdrava hrana će nam naplatiti svoj danak kad tad, u vidu raznih zdravstvenih tegoba koje će nas ipak naterati da promenimo ishranu i uvedemo neki vid treninga u svoju svakodnevicu. Obzirom da verujem da su sitne izmene te koje vode ka zdravim navikama, danas bih želela da naznačim da je svakodnevna šetnja nepravedno zapostavljena fizička aktivnost koja je jednostavna, lako primenljiva i veoma korisna.

Devojka šeta po stubovima

Pre svega bih želela da napravimo razliku u preteranom unosu kalorija i nedovoljnoj potrošnji istih. Neko ko se svakodnevno dovoljno kreće i fizički „troši“ će sasvim sigurno moći da pojede više od nekoga ko sedi pred računarom celu radnu smenu, a zatim sedne u kola i odveze se kući gde će se ušuškati u omiljenu fotelju i ostatak dana i večeri provesti u istom položaju. Ako pripadate ovoj drugoj grupi, veoma je korisno naći način kako da utrošimo suvišne kalorije ako već ne možemo odlaziti tri puta nedeljno u teretanu.

Postoji mali milion saveta o tome kako potrošiti nepotrebne kalorije na brz i lak način. Negde nam kažu da ne sedamo u autobusu na slobodno sedište, već da ostanemo na nogama, da prošetamo dve ili tri stanice umesto što upalimo auto i odvezemo se do željene destinacije, a negde se čak predlaže i obrok pred ogledalom, verovatno da nam se „upale lampice“ i da ne preteramo u porciji.

Devojka šeta na plaži

Svaki od tih saveta ima smisla, naravno. Pešačenje ima blagotvoran efekat na celokupno psihofizičko zdravlje organizma, a ručak pred ogledalom će možda postići isti efekat kao i onaj čuveni glas razuma koji će nam reći da smo zapravo siti i da nam više hrane nije potrebno. Telo je jedna fantastična mašina. Ono tačno razume sve komande našeg mozga i potražuje od njega upravo onoliko koliko mu je potrebno i šta mu je potrebno. Pa tako ako vam se silno “traži” spanać, velika je verovatnoća da ste u deficitu sa gvožđem, a ako vas iz nepoznatog razloga bole mišići i osećate težinu u nogama za koju ne znate odakle potiče, može biti da vas telo upozorava da se pokrenete.

Pa, odakle početi?

Za početak, prošetajte do one prodavnice koja se nalazi malo dalje od vašeg doma. To je sasvim sitna izmena u svakodnevnom životu, a biće od velike koristi zbog toga što se odnekud mora početi. Izbrojte korake, ponovite istu rutu i narednih par dana, a zatim je povećajte. Neka vam za početak cilj bude samo da se prosto više krećete od prethodnih dana i neka prva nedelja bude upravo uvođenje nove zdrave navike.

Mladić tokom šetnje pored jezera

U proseku, svakom čoveku je neophodno 10.000 koraka u danu kako bi ostvario dovoljnu fizičku aktivnost tela, dok se mnogima od nas desi da taj broj ne pređu ni za tri dana. Nabavite pedometar koji možete postaviti na svoj ručni zglob ili instalirajte aplikaciju koja broji korake na svom mobilnom telefonu i pratite svoj napredak.

Napravite plan delovanja

Nakon prve nedelje u kojoj ste šetali samo kratke deonice, probajte da razmislite gde biste sve još mogli da uvedete pešačke rute umesto odlaska automobilom ili autobusom i polako ih uvodite. Neka vam za početak bude cilj da makar jednu dužu destinaciju u nedelji pređete peške. Napravite beleške za svaku nedelju koliko ste prešli kratkih, a koliko dužih destinacija.

Šetnja u prirodi

Nemojte forsirati sebe. Ukoliko ste se vratili premoreni sa posla, u redu je da se tog dana opustite i odmorite, ali nemojte ni dozvoliti da se ulenjite i ostanete prikovani za fotelju i narednih šest dana. Potrudite se da ne nalazite sebi izgovore kao što su loše vreme, manjak energije i mrzovolja. Šetnja je nešto što svako od nas sebi može i da priušti i da uvede kao svakodnevnu naviku.

Kakve to benefite donosi šetnja? Za početak, hodanje aktivira sve grupe mišića i jača ih, bez dodatnog opterećenja telu. Nakon desetominutne šetnje u prirodi, mozak luči hormone sreće – serotonin i endorfin, što ima za cilj oslobađanje stresa i negativne energije. Šetnja smanjuje rizik od moždanog udara, smanjuje krvni pritisak, pomaže kod dijabetesa, artritisa, osteoporoze, depresije. Zaista velike dobrobiti za samo jednu malu izmenu na dnevnom nivou.

Lagana šetnja po poljani

Što duže šetate, efekti su bolji i brže vidljivi, a kada dođete do sat vremena svakodnevnog šetanja, već ćete imati odličnu kondiciju. Ako imate mogućnost da šetate u prirodi, još bolje. Zeleno okruženje će takođe imati fantastične efekte po vaše psihofizičko zdravlje. Obzirom da stiže proleće i da svi jedva čekamo sunčane dane, potrudite se da ih iskoristite na najbolji moguć način. Ponesite flašicu vode, zdrave Cake it easy kolačiće i uživajte u svakom danu. Takođe, možete prošetati i do kafića Blaznavac i nagraditi sebe vašim omiljenim kolačićem uz limunadu ili kafu.

Autor: Andrea Janković

  • 51
  •  
  •  
  •  
  •  
    51
    Shares

Add Comment